10 Aralık 2013 Salı

F Klavye Genelgesi

Belki birçok insan bana kızacak ama, F Klayve kullanımını 2017'nin sonuna kadar zorunlu kılan bu genelgeyi okuyunca "eyvah" dedim. Tabii ki bu çok kişisel bir tepki. F klavye ile yalnızca üniversiteyken staj yaptığım sırada tanıştım. Ortaokuldan beri (henüz word bile ortada yokken, yazılarımızı siyah bir ekranda MS-DOS formatında yazıp, aynı anda adını bile unuttuğum siyah disketlere kaydetmeye çalıştığımızda laboratuvarın server'i kilitlenirken) Q klavye kullanıyorum. Belki de İngilizce eğitim aldığımız için böyle olması gayet normaldi. O yıllarda kimsenin aklına bunu sorgulamak gelmezdi. Kuzu kuzu kullanırdık. Üniversitede de her yerde Q klavye vardı. Ardından çalışmaya başladım, birkaç iş değiştirdim ve Q klavyenin demirbaş olduğunu gördüm. 

F klavye kullanmak zorunda kaldığım o staja dönersek... Beynim ve parmaklarım harflerin Q klavyedeki yerine o kadar alışmış ki, ben bir harfe basıyorum, ekranda başka bir harf çıkıyor. Hani bazen klavyenizin dil ayarlarını farkında olmadan değiştirirsiniz ya, onun gibi. Aman Yarabbim, o klavye benim kabusum olmuştu. Neyse ki bir daha F klavyeyle çalışmak zorunda kalmadım.

F klavyenin Türkçe'ye uygun olduğu ve daha hızlı yazıldığı söyleniyor. Doğrudur mutlaka. İyi güzel de, kamu kurumlarında iki dilde iş yapanlar, akademisyenler ne yapacaklar? Her dil için ayrı bir usb klavye mi bulunduracaklar?! Benim için Q klavyede Türkçe yazmanın hiçbir zorluğu yok; ama eminim bir çevirmen olarak F klavyede İngilizce yazmaya kalkarsam çıldırabilirim...

Neyse, bu genelgenin evlerdeki klavyelere karışacağını sanmam. Ama ülkenin gidişatına ve tercihlerimize ne kadar müdahale edildiğine bakılırsa insan ürkmüyor da değil hani...

Merak edenler genelge metnine http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/12/20131210-9.htm adresinden ulaşabilirler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder